Vakantiebeurs 11 januari 2013

12 januari 2013 - Uitgeest, Nederland

Onze ogen hebben we vandaag de kost gegeven en daarmee hebben we genoeg inspiratie opgedaan om een meerjarenplanning los te laten op onze reislustigheid. Met een resultaat van enkele kilo's aan folders hebben we de belastbaarheid van Gerard zijn rug aardig op de proef gesteld. De ahhhs en ohhs vertaalden zich onverminderd in mooie dikke glossy reisgidsen en folders die één voor één in de postbag verdwenen. Hiken in de Himalaya, trekking door Nepal, zeilcurus in Turkije, met de motor door Amerika, ecolodging in Costa Rica, fietsen door Borneo, fly-drive in Jamaica, het is allemaal in de postbag verdwenen. Door ons enthousiasme enigszins te temperen hebben we voorkomen ter plaatse een trolley te hebben moeten kopen. We hebben genoten van de dag, als was het alleen al vanwege de grote Eisbein (gekookte varkenspoot) met sauerkraut en kartoffeln die Gerard heeft gegeten onder het genot van Deutsche folklore musik. Gedurende de dag hebben we als een stel idioten meegedaan aan spelletjes als petje op/petje af, gooi de bal in een (onmogelijk) klein gat, draai het wiel, blackjack en beschrijf je beste reistip met als doel om reisboeken, volledige reizen en tickets te winnen. Ons resultaat zover... 1 labello van de Telegraaf en een klein notitieblokje voor aantekeningen. No need to say dat als die prijsvragen (15) die we ter plaatse hebben ingevuld uiteraard wel gaan leiden tot verre tropische bestemmingen. Daarom doen we nu alvast de belofte dat waar we ook zullen zijn, we jullie via de blog op de hoogte zullen houden. Om dit verhaal toch dicht bij Amerika te houden.. op de beurs hebben we de camper bezichtigd waarmee we mogelijk door Amerika zouden reizen. Mooi, niets op aan te merken, maar we zijn tevreden met de keuze die we hebben gemaakt om rond te trekken met een auto in plaats van een groot log reclame-apparaat.  Tevreden zijn we aan het eind van de dag huiswaarts gegaan met ong.10 kg. aan inspiratie, twee warmhoudbekers voor onze Amerikaanse koffie en thee, 2 setjes ijzeren bestek om zelf onderweg eten te kunnen maken en een lichte wind- en regenwerende softshelljas voor Gerard voor frissere dagen/avonden.

Mochten we jullie de komende tijd minder zien, dan is dat omdat we tickets hebben gewonnen en aan de andere kant van de wereld zitten of die rondreis naar Canada hebben gewonnen. Uiteraard houden we jullie via de blog dan op de hoogte.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl