Marrakech

27 januari 2013 - Marrakesh, Marokko

Marokko,

Land van lampen, zilverwerk, kruiden, Arganolie en muntthee. Een land met vakmanschap zoals wij het hier niet meer zien. Een land waar een ambacht nog echt een ambacht is en van vader op zoon wordt doorgegeven. Marokkaanse gastvrijheid zal hier voor de toerist betekenen dat je overal zal worden uitgenodigd. Uiteraard om na de nodige koppen munthee de sociale verplichting te voelen om zelfgemaake dure Arganolie te kopen. Een foto maken van de slangenbezweerders, tandentrekkers, verhalenvertellers, acrobaten, waterverkopers in traditionele klederdracht en muzikanten op het plein in de Medina zal ons hart als amateurfotografen sneller doen kloppen. Maar ook hier zal de regel gelden, tijd kost geld en vermaak dus ook. Geen foto zonder eerst enkele muntstukken met een grote glimlach aan het rariteitenkabinet te overhandigen.  Een gunstige wisselkoers wordt dus niet onze enige opdracht bij het wisselkantoor deze keer, maar ook een zak met muntstukken. Nog drie weken wachten voor cultuur en natuur in een voor ons onbekende Arabische dimensie. Ook deze keer gaan we "down under". Hiken in de natuur (Ourikavalley) en naar de woestijn (Zagona) op zoek naar Laurence of Arabia waar we gaan eten, muziek maken, dansen en slapen bij de bedoeinen. Hopenlijk lukt het ons om de sterrelhemel en de zandduinen voor het naslagwerk goed vast te leggen.

Reisbloggers Antoinette & Gerard

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade