Oudjaarsdag 2012, nog 4,5 maand

31 december 2012 - Uitgeest, Nederland

Vandaag hebben we een dompelaar besteld. Met dit verwarmingselement wat aangesloten kan worden op de sigarettenaansteker kunnen we onderweg de hoognodige koppen thee en (oplos)koffie zetten. We blijven natuurlijk wel Hollanders.

Verder zijn we de afgelopen 1,5 maand druk bezig geweest met het plannen van de reis. Inmiddels staan al 10 overnachtingen vast, 2x2 nachten via airBnB en 6 overnachtingen in een motel.

Dit jaar gaan we goed voorbereid op weg. Dit keer niet alleen met een rugzak, maar bepakt en bezakt met alle benodigdheden die de reis aangenaam zullen maken. Het huren van een auto met navigatie, is vrij prijzig. Dus ons (Gerard) kennende, hebben we in Nederland een Garmin Navigatie op de kop kunnen tikken voor de USA, die we straks weer voor dezelfde prijs kunnen verkopen. Zo hoeven we onderweg nergens te zoeken en kunnen we 4500 km. in de juiste richting afleggen.

Mochten we onderweg een blik moeten openen, een fles wijn willen drinken, een broodje willen smeren of wat wat open willen knippen, met ons Swissknife kunnen we alle kanten op.

Wat er verder al in onze kast klaar ligt is een kleine verrekijker, een lichtgewicht camerastatief en een toegangspas voor de Nationale parken. Dit laatste hebben we in Nederland alvast voor de helft op de kop kunnen tikken.

De tickets zijn geboekt, de auto is gereserveerd, de route ligt vast en de pareltjes waar we 's-nachts overnachten zijn ook al vastgelegd.

Er ligt nog 1 taak voor ons de komende maanden...... en dat is Groupon.com in de gaten houden. Goede restaurants scoren, paardrijtocht boeken, helicoptervlucht uitzoeken, musea zoeken.....voor niets minder dan 50% korting.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl