Skiën in Marrakech ?

26 februari 2013 - Zoetermeer, Nederland

We zagen het helemaal zitten....,skiën in Marrakech, in dezelfde week dat we in onze korte broek op het dakterras zitten en door een woestijn heen trekken. In dit land kun je verschillende kanten op. Marrakech ademt besneewde bergen. Waar je ook kijkt, overal om je heen zie je het Atlasgebergte met de besneeuwde toppen. Na wat navraag te hebben gedaan kwamen we er achter dat er recent geen verse sneeuw was gevallen en dat de dag waarschijnlijk tegen zou vallen. Ook omdat de sneeuwgrens rond de 3500 meter lag en het korte afdalingen zouden worden. Op zoek dus naar een alternatief voor de laatste dag..... en die hebben we gevonden. Paardrijden langs de voet van het Atlasgebergte. Via dezelfde organisatie als waar we mee naar Zagora en Ourika zijn geweest. Na een rit van een klein uurtje kwamen we in de middle of knowhere aan bij een plaggen hut met een paar kamelen. Verbazing alom op onze gezichten ... we hadden toch paardrijden doorgegeven...?? Gelukkig troffen we binnen een aantal paarden aan, goed verzorgd en doorvoed. We hebben genoten van de rit, die ook geschikt zou zijn voor beginnende rijders.... Nouuuu Gerard heef het best voor zijn kiezen gehad. We zijn heuvels op en af gegaan en zijn door opgedroogde rivierbeddingen gereden. Onze gids heeft Gerard behoorlijk op de proef gesteld met zijn paard. Hij heeft gedraafd en gegaloppeerd en is nog blijven zitten ook. Het was een fantastische rit en we hadden een ontzettend mooi uitzicht op de omgeving  Na de rit zijn we terug gereden naar onze Riad en zijn lekker gaan douchen om vervolgens onze laatste avond af te sluiten in een heerlijk restaurant met uitzicht op de Medina. Vanmorgen zijn we met de taxi naar het vliegveld gereden en zijn we weer teruggevlogen naar Nederland. Voor een stedentrip hebben we heel veel gedaan. Marrakech zelf is indrukwekkend, maar heeft niet heel veel toeristische highlights. Maar de sfeer is fantastisch. We zijn verliefd geworden op het land en op de mensen. Dit hadden we van te voren niet verwacht. Misschien is dat wel het mooiste van vakanties. Alle indrukken die je opdoet en alle herinneringen die zich vormen. Op dus naar Amerika waar we hopelijk ook onder de indruk zullen zijn van het land en de mensen. Nog ongeveer 11 weken.... we kijken er nu al ontzettend naar uit.