Een dromedaris zit niet lekker! !!!

23 februari 2013 - Marrakesh, Marokko

Een dromedaris zit NIET lekker!!!!   Gisteren zijn we om 7 uur opgehaald om naar de Zagorawoestijn te rijden en vandaag kwamen we om 17:00 uur weer terug in Marrakech.  Het waren twee lange dagen, maar iedere minuut was het waard. De rit er naar toe was maar 350 km., maar dwars door en over de bergen duurde de rit ongeveer 6 uur.  Onderweg zijn we bij de mooiste plekjes gestopt en hebben we wat gegeten. De fotocamera heeft overuren gedraaid.  De omgeving ging langzaam over van de drukke stad naar kleine berberdorpjes in de bergen.  De groene omgeving veranderde eerst van loofbomen naar besneeuwde bergen om vervolgens over te gaan in de oasis met palmbomen en de woestijn.  Voorzien van een tulband op ons hoofd en voor ons gezicht zijn we met onze dromedarissen naar het kamp gereden terwijl op dat moment de zon onder ging in de woestijn.  De nomaden hebben een heerlijke maaltijd voor ons klaargemaakt en later op de avond hebben we bij het kampvuur muziek gemaakt en gezongen. Met heel veel dekens zijn we vervolgens in onze tent in slaap gevallen.  Gelukkig hoefden we er vannacht niet uit,  want gespookt heeft het....  De stevige tenten hebben de zandstorm van vannacht getrotseerd, maar de storm heeft menigeen even goed wakker gehouden vannacht. Vanmorgen zijn we rond zonsopgang opgestaan en zijn we na het ontbijt weer op onze dromedarissen gestapt om dezelfde rit weer terug naar huis te maken.   We hebben net even lekker gedoucht en gaan zo even wat eten. We hebben 2 superdagen achter de rug.  We hebben ontzettend genoten van de mensen en de omgeving.   Zeker dankzij onze gids Mohaned die een plekje in ons hart geeft veroverd.

1. Riny:
    23 februari 2013
    Dit is echt terug in de tijd,in de woestijn,iets voor pa misschien? Of is het niet luxs. Maar mij lijkt het enig.
    Hoe groot is zo!n groep,is het niet gevaarlijk.in iedergeval heb
    ben jullie het leuk.gr Riny
  2. Zussie:
    24 februari 2013
    Hey hey lekker ondernemend. Camera maakt zeker overuren? Geniet er lekker van x