Wat is het hier mooi zeg

21 februari 2013 - Marrakesh, Marokko

De eerste twee dagen zitten erop.... en wat gaat de tijd snel. We zijn hier pas twee dagen, maar hebben nu al het gevoel of er een week opzit. We doen veel, zien veel, ontmoeten veel mensen en zijn overdonderd door de vriendelijkheid en de schoonheid van dit land. Gisteren zijn we op tijd opgestaan en hebben de toeristische trekpleisters van de stad bekeken. We hebben veel gewandeld en hebben zo een goede indruk van de stad gekregen. Zeker in en rond de medina, waar wij zitten, heeft de tijd stilgestaan. Vrouwen zie je hier nauwelijks in het openbaar en de vooruitgang heeft de medina nog niet bereikt. We zitten midden in het centrum van de oude stad en op het plein zijn iedere dag apen, slangen en roofvogels te bewonderen. Het is hier een grote kakofonie van geluiden, geuren en kleuren. De mensen zijn hier echt arm en logisch dat ze aan je proberen te verdienen, maar je moet erg op je hoede zijn voor oplichters. Nee zeggen is niet voldoende. .. NEE NEE NEE en stoïcijns doorlopen begrijpen ze wel. Vandaag hebben we de hele dag in de bergen (Atlasgebergte) doorgebracht. Het was daar zo mooi en indrukwekkend. Na een indrukwekkende klim hebben we heerlijk geluncht. Uiteraard ben ik in het water in gevallen en moest Gerard mij helpen met de klim naar beneden. Hopelijk zijn de schoenen morgen droog, want dan gaan weer twee dagen de woestijn in. We kijken er nu al naar uit. Morgen wordt een lange dag waarbij we om 07.00 uur worden opgehaald.

1. Riny:
    21 februari 2013
    Zo dat ziet er zeker mooi uit.
    Lijkt me zeer vermoeiend,dus morgen bergschoenen aan,zwemvest om voor als je weer in het water valt,en een life lijn
    Misschien nog worteltjes voor de berggeitjes.
    En goed uitgerust zijn.
    Wens jullie fijne dag gr ma