Inpakken is een serieuze zaak

18 mei 2013 - Uitgeest, Nederland

De art of packing moet niet worden onderschat. Het is een kunst op zich om überhaupt te bedenken wat je mee wilt nemen. Het gaat niet langer om alleen een schoon paar sokken en schoon ondergoed. Maar wat te denken van een statief om 's-avonds mooie foto's te maken, een verrekijker om de vergezichten waar te nemen en wegenkaarten om toch een beetje een idee te hebben waar je zit. Nee, we hebben er goed over nagedacht. Menigmaal hebben we gebrainstormt, overlegd en vooral onderhandeld met elkaar. Zo is het aantal t-shirts teruggebracht tot een acceptabel aantal, gaan er toch extra broeken mee en blijven er toch nog schoenen van Gerard achter in Nederland. Want vooral dat laatste scheelt een slok op een borrel. Fase 1, het bedenken lag dus achter ons en fase twee, alles klaarleggen, hadden we ook vlotjes doorlopen. Vandaag lag de uitdaging dus bij fase 3. De kritieke fase of eigenlijk kunnen we zeggen Code Oranje! Niet een beetje oranje of licht oranje, nee donker oranje eigenlijk. Passen en meten, links en rechtsom, onder en boven, er tussen of in gaatjes... alle varianten zijn voorbij gekomen. Het resultaat: twee goedgevulde (lees topzwaar door je hoeven zakken, enkeltje fysio) backpacks. Het is ons gelukt, hoera hoera. Fase 3 hebben we gehaald. Alles wat we mee wilden nemen zit in de backpacks. We zijn er klaar voor. Klaar voor fase 4, The Grand Finale. Morgen gaan we vertrekken. Morgen de eerbare taak om de kolossen als Obelix op te tillen en de komende weken met ons mee te zeulen. Gelukkig hebben we een SUV die wel een stootje kan hebben.

Om 14:45 uur vertrekken we morgen vanaf Amsterdam naar Frankfurt en een paar uur later in 1 lange vlucht gaan we door naar San Francisco. Mocht er wat zijn, we zijn te bereiken op het telefoonnummer van Gerard, via de mail en via reislogger.

We kunnen nu niet meer volhouden dat we altijd zo lowbudget en lowprofile reizen. We zijn goed (over)georganiseerd. En ach, om het met een cliché af te sluiten.... als we wat vergeten zijn dat komt het vast goed.

Gerard en Antoinette

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gineke:
    He daar,
    Lichtelijk jaloers zit ik nu in Epe. Ga jullie volgen en vast het een en ander herbeleven. Doe de groeten aan de zeeleeuwen, zeeotters, zeeolifanten, pelikanen etc. Goede reis en ga vooral genieten van al het bijzondere dat jullie gaan zien.
  2. Sandra:
    Lieve Ant & Gert.
    Geniet van jullie reis en van elkaar.
    Ik blijf jullie volgen!

Xxx
    San
  3. Riny:
    18 mei 2013
    Hoi saam, geniet met volle teugen want zo n reis maak je maar zelden. Ja het zal zwaar zijn in gewicht wat jullie dragen maar de reis zal het zeker waard zijn. Liefs pa en ma
  4. An:
    18 mei 2013
    Dank je wel voor jullie reacties.
    We hebben er zo'n zin in en zijn er klaar voor. Gineke op jouw verzoek zullen wat mooie plaatjes maken van de fauna. Maar eerst wat belangrijkers........ de finale van het ESF
    Maar eerst nog. ....... de finale van het Eurovisie Songfestival :-)
  5. Gineke:
    18 mei 2013
    Ja wil je een foto voor me maken. De zeeolifant bij piedras blancas die als 3e van links ligt heet Anouk. Zou geen handtekening vragen!
  6. Zussie:
    19 mei 2013
    Hey zus en zwager,
    Heeeeel veel plezier en dat we maar mooie reisblogs mogen lezen.
    San x