Op naar Monterey

24 mei 2013 - Monterey Park, California, Verenigde Staten

Dag drie en vier hebben we doorgebracht in de omgeving van Monterey. We hebben veel gewandeld. De omgeving was te mooi om met de auto te rijden. Rond Fishermanswarf zijn veel zeedieren te vinden. Zo ligt er een grote kolonie zeeleeuwen rond de haven en zijn er zeeotters rond de haven te vinden. Het is echt een mooi gezicht om een zeeotter in de zee te zien liggen met een schelp en een steen op zijn buik. Rustig drijvend op de getijden van de oceaan. Gerard en ik hebben in de middag nog een leuke ervaring meegemaakt. We hebben gegeten bij Bubba Gump Shrimp. Jullie wel bekend van de film Forrest Gump. Het thema van de film is hier gebruikt om een hele keten van visrestaurants neer te zetten. Om je te entertainen tijdens het wachten op het eten werden er vragen gesteld over de film. Hoe heette de eerste boot van Forrest…. en de tweede, welke drie sporten beoefende hij, wat zei de moeder van Forrest tegen hem over het leven enz. enz. Gerard en ik hebben fanatiek meegedaan en hadden bijna alles goed. Leuk om te zien dat wij als buitenlanders zo goed scoorden. In de middag zijn we naar het aquarium van Montery geweest. Zonder te overdrijven kunnen we zeggen dat dit het mooiste aquarium is wat we ooit hebben gezien. Ze hebben er een onderwaterwoud nagebouwd waar je naar blijft kijken. Zo groot en zo mooi. In de middag werden de vissen nog gevoerd door een duiker in het aquarium. Omdat de duiker een microfoon bij zich had konden vragen worden gesteld. Een bijzonder moment. We hebben veel foto’s gemaakt en hebben vooral genoten van de afdeling die in het teken stond van de jellyfish, of de kwal zoals wij het oneerbieding noemen. Ik zal er wat foto’s bij doen, maar het waren echt mooie kwallen. Onze grijze huis tuin en keuken Scheveningse kwal is er niets bij. Er was een aquarium van een meter of 4 bij 2 volledig gevuld met oranje kwallen. Zo mooi om te zien. We moesten er uit om18:00 uur. Jammer, want als het aan ons had gelegen hadden we nog wel een paar uur door kunnen brengen in het aquarium. Gisteravond hebben we in het hotel geprobeerd om blogs te schrijven en foto’s te posten. Maar het digitale geluk heeft ons de afgelopen dagen niet meegezeten. Of de minilaptop wilde niet doorstarten (ander voltage) of de wifi was te slecht. Nu zit het geluk ons wel mee. Dus vandaar een paar blogs tegelijk. Met mooie foto’s …. om een klein beetje te delen wat we hier zien een meemaken. Want zeg nu eerlijk………… het is toch echt wel mooi.