Las Vegas, waar twee meningen verschillen

4 juni 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Las Vegas, stad midden in de woestijn, ook wel bekend als Sin City, de stad van de zonden. Hier mag en kan van alles. Het enige waar je niet over praat is je winst ( of verlies). Daar waar Amerikanen onderweg voornamelijk Republikeins (Christelijk), patriottisch en puriteins zijn, gaat die regel niet op in Las Vegas. In Las Vegas zie je rond de Strip geen kerken, kan je overal je geld aan uitgeven, kun je schaamteloos naar stripbars, mag in alle Casino’s binnen gerookt worden ( zolang je maar geld uitgeeft) en mag je aan de goktafel gratis drinken ( zolang je maar geld uitgeeft). Ieder hotel heeft zijn trekpleister om bezoekers te trekken. Een nagebouwd Venetië, een achtbaan, een fenomenaal uitzicht noem het maar op, alles om bezoekers te trekken die uiteraard ontzettend welkom zijn ( zolang je maar geld uitgeeft). De stad leeft, 24 uur per dag, in zijn bezoekers, verkeer, reclame en shows. En met een lokatie midden in de woestijn, wordt iedere bezoeker automatisch naar binnen getrokken om de hitte te ontlopen. En binnen wordt je aan alle kanten uitgenodigd, om Blackjack, Roulette, poker enz. te spelen. Ieder hotel kent een oppervlakte aan gokmachines- en tafels waar je zou kunnen verdwalen en het je duizelt aan gerinkel, getinkel, gebiep, geblèr, muziek en licht. Gerard en ik waren het er over eens. We agree to disagree……….. het is een mannenstad. In de ogen van Gerard “Geweeeeeldig”. In mijn ogen…. een oppervlakkige, schreeuwerige stad, not my cup of tea. Helaas heeft de “Gouden hand van Gerard” geen stand gehouden in Sin City en hebben we (een bescheiden) verlies geïncasseerd. En mochten jullie je afvragen waarom we even van de radar waren verdwenen, we zaten namelijk in Las Vegas. Deze metropolische, moderne stad met zijn honderden hotels is WiFi-loos. Geen Wifi in het hotel of de kamer ( zolang je maar gokt en geld uitgeeft), kent geen koelkastjes op de kamer (in tegenstelling tot alle andere hotelkamers waar we hebben verbleven) zodat je beneden drinken moet kopen ( en dus gaat gokken en geld uitgeeft) en kent ook geen magnetrons ( in tegenstelling tot alle andere hotelkamers) zodat je beneden je eten gaat halen, gaat gokken en dus geld uitgeeft. Alles staat hier in het teken van gokken en geld uitgeven, en dus niet in het teken van Wifi. We hebben Las Vegas (over)(be)leeft en zijn na dit avontuur doorgereden naar Death Valley, waar we midden in de woestijn in een afgelaten oord onder de sterrenhemel weer Wifi hadden. Uiteraard wel strontlangzaam en via Satelliet, maar hé je kunt niet teveel wensen hebben hier.