Jamaican Style

25 maart 2014 - Ocho Rios Authentic Tours, Jamaica

Iedere vorm van reizen heeft zo zijn charme. Of je nu kampeert, logeert of ontbeert. Afgelopen nacht hebben we in een B&B geslapen in Falmouth. Een klein rustig plaatsje langs de kust bekend van het glinsterende water. We zijn hartelijk ontvangen in de woonkamer door moeder, dochter, de TV-predikant op de televisie en een te grote bijbel op de bank. Net als bij alle ander adressen waar we verblijven, kregen we ook hier een drankje aangeboden. De uitleg van de omgeving hebben we niet verstaan, daar was de tv-predikant net iets te veel aanwezig voor. Zondag is hier “aanbiddingsdag” en daar nemen ze ruim de tijd voor. Alles staat in het teken van “de Lord”. Vandaag zijn we bij het volgende adres aangekomen. Een groot huis, van mensen die kort geleden gestart zijn met de verhuur van 3 kamers. Veel gasten hebben ze nog niet gehad en daar hebben wij profijt van. We worden nadrukkelijk in de watten gelegd. Na ook hier een welkomstdrankje te hebben gekregen zijn we door de eigenaar meegenomen naar een afgelegen strandje met een klein eettentje. Een plek die je normaal zelf niet gevonden zou hebben, maar waar je alleen terecht komt als je mee op sleeptouw wordt genomen. Er hing een bijzondere sfeer. Hier troffen we Josh, een Belg met een haaientandketting die denken wij, geen Josh heet maar natuurlijk gewoon Jozef, een Canadees die vier maanden per jaar hier verblijft omdat hij Canada te koud vindt en 2 vage Jamaicaanse dames die de catering in de tent van Josh (Jozef) verzorgen. Een bijzonder clubje bij elkaar. Binnen een half uur waren we op de hoogte hoe we de politie moesten omkopen, waar ze staan te controleren en dat Jamaica toch echt de best wiet heeft. Twee tellen later zat Gerard onder het “ verboden wiet te roken bord” aan een joint te hijsen. Na wat glazige momenten begon hij te giechelen en daar is hij het eerste uur niet meer mee opgehouden. Gerard kan zijn lijstje dus afstrepen, Ya man check, rum check, reggae check en hijsen van het groene gras check. We hebben heerlijk gegeten bij het strand en Gerard heeft wat afgegiecheld. Terug op kamer worden we volledig verzorgd door de eigenaar.  Niets is te veel. Zijn vrouw is er niet, maar wij denken dat hij instructies van haar heeft gekregen om ons goed te verzorgen. En daar doet hij goed zijn best voor. Kijk hier hebben jullie morgen ontbijt, of toch liever daar, wil je Jamaicaans ontbijt of toch liever continental of wil je met een twist, wil je nog wat drinken, ik ga nog even naar de winkel, lukt het met de Wifi, hier is mijn kaartje, schrijven jullie een review enz. enz. Terwijl hij nu dus naar de winkel is om ons ontbijtje voor morgenochtend te regelen, hebben wij snel onze kamerdeur dicht gedaan. Heerlijk, even een momentje voor onszelf. En Gerard, die is een beetje moe. Die heeft namelijk veel gegiecheld.

Weltrusten.

1. Mapa:
    25 maart 2014
    Schitterend verhaal mooie foto's maar misschien mag Gerard ook een paar foto's van Antoinette nemen zien we die ook weer eens.
    Groetjes
  2. Riny:
    27 maart 2014
    Ik heb ook gegiecheld, maar dan om het verhaal, van Gerard, met zijn wiet.
    alles moet je geprobeerd hebben,, toch.
  3. Riny:
    27 maart 2014
    Ik zie An toch echt staan, mooi huis zo te zien.