Dag 8: op weg met een goeie planning: naar het eerste NP: Joshua Tree

27 mei 2013 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

Met pijn in ons hart laten we Palm Springs weer achter ons, maar er is nog veel meer te zien en veel meer mee te maken. Antoinette heeft voor vanmorgen een goeie planning gemaakt: eerst gaan we naar het postkantoor (het kado voor Thomas posten), onderweg gaan we naar het benzinestation (benzine en ijs halen) en daar zal ook wel een ATM in de buurt zijn. Bij het postkantoor aangekomen (toch ideaal zo’n tomtom) bleek dat het zondag was en deze dus dicht was… gelukkkig wel het benzinestation gevonden zodat we op weg konden naar ons eerste National Park: Joshua Tree. Om 11:00 uur kwamen we aan bij the South Enterance en de visitor centre. Omdat we maar ongeveer 4 uur de tijd hebben (en de rit door het park alleen al 2,5 uur duurt) hebben we een aantal hoogtepunten bepaald. We begonnen met Lost Palm Oasis met verschillende palmen. Daarna zijn we doorgereden naar Cactus Garden:  de namen zijn niet heel origineel want het gaat hierbij inderdaad om een hele groep cactussen. Het is wel bijzonder hoor, het ene moment is alles vooral dor en rocks, en het andere moment sta je midden in een cactusveld. Vandaar zijn we naar de Jumbo Rocks en Skull Rocks gereden. Onderweg kwamen we eerst een cayote tegen die langs de weg liep, en daarna schoten er een paar witte lizards over de weg. Naast een paar vogels (raven) waren die eigenlijk de enige dieren die we hebben gezien, zo’n dorre omgeving is blijkbaar echt geen vruchtbare bodem voor veel wildlife. De skull rocks hebben grote donkere gaten in de rotsen waardoor het net op een schedel lijkt. Maar het waren wel twee leuke punten om even lekker amateuristisch een weg naar boven te zoeken. Onze volgende stop, na een lunchmomentje met een view, was Keys views. Een uitzichtpunt richting het zuid-westen van het park. Doordat het nog steeds redelijk helder was konden we Palm Springs en San Jacinta zelfs zien liggen. Onze laatste stop in het park was the hidden valley. Bij de vorige stops konden we punten direct vanuit de auto bereiken, maar the hidden valley was echt weer een nature trail van 1,5 km. Tussen de rotsen door kwamen we in een vallei omringd door nog meer rotsen. Vroeger was dit voor de kenners echt een plek om veel te verstoppen (of was het gestolen vee).

Het enige wat ons nog te doen stond was een 200 mile lange tocht door de woestijn. Vanaf Joshua Tree zijn we naar Kingman gereden. De rit was vooral erg lang… dwars door de woestijn… met veel glooingen in de weg waar je dus echt wel je aandacht bij moest houden. Om 19.15 zijn we uiteindelijk in Kingman aangekomen.  We hadden geen zin meer in een uitgebreid diner dus hebben we een burger bij Denny’s gehaald… en om eerlijk te zijn… een stuk beter te eten dan de burgers van Mac Donalds.

1. Riny:
    27 mei 2013
    Hoi saam.dor en droog schrijnt ook mooi te zijn,je mag wel niet vallen.anders
    Heb je heel veel stekels in je kont. Gr pa,ma
  2. An:
    27 mei 2013
    haha, weet je dat zo scherp zijn dat ze door je schoenzolen heen komen.
  3. Zussie:
    27 mei 2013
    Hmmm zon zon...ik zie alleen maar straal blauwe lucht...druk schema en gepland. Jullie benutten de omgeving optimaal. X