Wesley de zwaluw

20 juni 2014 - Schiphol, Nederland

We denken dat Wesley uit het nest is gegooid. Bruut, meedogenloos, zonder enige terughoudendheid door zijn moedoer over de rand gezet. Misschien omdat hij de kleinste van het nest was of wat zwakker was dan de rest van zijn broertjes of zusjes. In ieder geval lag Wesley een paar dagen geleden op de grond, verzwakt , timide en 10 meter lager dan de rest van zijn familie. Wesley is liefdevol geadopteerd door de flotieljeleiders Mello en Nicole en heeft nu een surrogaatfamilie ter grootte van 23 man. Aan aandacht geen gebrek voor Wesley. Wesley heeft zijn eigen kajuit in de vorm van een kartonnen doos waardoor hij iedere dag met ons meezeilt. En iedere dag krijgt hij meer en meer praatjes. Van de timide Wesley is weinig meer over.  Zelfverzekerd staat hij op zijn pootjes, kijkt hij om zich heen, loopt hij door de kajuit en laat de wereld en deze gekke mensvogels op zich inwerken. Wesley doet het goed. En dan komt door de  aanpak van zijn surrogaatouders. Wesley krijgt geen water in een bakje, maar water uit een pipetje in zijn bekje. Bakjes begrijpen vogels niet in de natuur.  In ieder geval niet deze Wesley. Wesley viel ieder keer als een duikelaar voorover met zijn hoofd in het bakje. Wesley doet het goed op vliegen. Iedereen verzamelt  vliegen zodat Wesley zich hier te goed aan kan doen. Inmiddels  is de babyfase al bijna voorbij en is Wesley nu al aan het peuterpuberen. Wesley heeft namelijk een eigen mening. Het is nee tegen wormen en ja voor Bolognesepastasaus. Wesley weet wat hij wil. En iedere dag wordt hij groter op de huisgemaakte saus met vlees. De flotieljeleiders hebben in het restaurant wat pastasaus gevraagd voor Wesley. Omdat die Grieken de beroerdste niet zijn hebben ze een aardige voorraad meegekregen…… voor een mens. Want dat Wesley gewoon een zwaluw is, dat hebben ze niet verteld. Dus tot Wesley groot genoeg is om het nest te verlaten en op eigen benen te staan, krijgt hij Bolognesesaus.  Met oprechte interesse volgt iedereen van de flotielje de vorderingen van Wesley waarbij de ahhhhhs en ohhhhs bij zijn eerste stapjes en tjilpjes gemeend zijn. Want we zijn best trots op Wesley , onze eigen huiszwaluw. Nog even en hij vliegt met ons mee. Zoals iedere ouder geloven wij in Wesley en men 23 ouders hebben we er vertrouwen in dat het goed gaat komen.

1. Riny:
    20 juni 2014
    Vlieg hij mee naar Nederland? Wij hebben ook nog saus. Gr.