Niet voor de poes

28 september 2014 - Keetmanshoop, Namibië

Na een goed ontbijtje in het backpackershotel zijn we vanmorgen, na eerst boodschappen te hebben gehaald, de snelweg opgereden.  De naam snelweg dekt de lading voor de eerste 250 km., daarna is het meer een autoweg te noemen. 500 km. hadden we vandaag voor de boeg.  Een eenvoudige rit, aangezien dit stuk de luxe heeft een geasfalteerde weg te hebben. 500 km. hebben we gereden begeleid door de plaatselijke radio.  En dat betekende regelmatig van zender verwisselen, of omdat de zender wegviel of omdat je op zondag in Namibië overladen wordt met christelijke psalmen en gesprekken. We zijn veilig aangekomen in Keetmanshoop. Omgeving van de kokerbomen en de grote rotsen. Hier gaan we morgen klimmen op grote rotsen en op zoek naar de kokerboom voor de kokers waar de Bosjesmannen gebruik van maakten voor hun…….. pijlen. Aan het eind van de middag zijn we veilig aangekomen in ons huisje voor de komende twee nachten. We waren net op tijd om de kooi van de cheeta in te duiken.  De  eigenaar heeft namelijk drie honden, 6 koeien, een loslopende pony en 3 cheeta’s. De cheeta’s zijn hier op de boerderij grootgebracht en redelijk gewend aan mensen. 17:00 uur was voerdertijd en samen met de eigenaar en een groot stuk vlees zijn we het hok van de cheeta in geweest. De benaming hok doet eigenlijk geen recht aan de 40 ha. die deze grote poezen tot hun beschikken hebben. We hebben wat leuke foto’s geschoten om deze grote poezen met jullie te delen en wat foto’s van de omgeving van vandaag. Het was een leuke dag en hebben heerlijk gegeten. Vanavond op tijd naar bed om morgen weer gezond op te staan. Morgen wordt het weer een vroegertje. We mochten zelf ons tijdstip kiezen voor het ontbijt. We konden kiezen uit 07:00, 07:30 of 08:00 uur. We hebben maar voor het laatste gekozen……. Morgen blijven we in deze omgeving. Met het vroege ontbijt denk ik dat we best wat aan onze dag hebben morgen.

1. Riny:
    29 september 2014