Drie dagen Rio

25 augustus 2017

Nu we aan het wachten zijn voor onze vlucht naar de Igazu-watervallen  hebben we voor het boarden even de tijd om terug te kijken op onze eerste drie dagen Rio. In een notendop, een fantastische stad. Bruisend en vol met vriendelijke mensen, die meestal geen Engels spreken maar welwillend zijn om je toch te helpen. En met handen en voeten komen we er wel. Aangekomen in Rio zijn we gestart met forse regenbuien die naarmate de dagen vorderden afnamen van forse bewolking naar grijs en grauw. De gemiddelde temperatuur van de afgelopen dagen lag op ong 20 graden. Prima wat ons betreft om de stad te ontdekken. En wat een stad is het!! Op onze eerste dag hebben we gelijk gezocht naar lokaties binnen om te schuilen voor de regen. Zo hebben we een bezoek gebracht aan het grootste aquarium van Zuid-Amerika. Een heerlijk aquarium wat we iedereen aan kunnen raden. Vol met tropische vissen, roggen en haaien. Het deed ons een beetje denken aan het Oceanium in Rotterdam, maar dan een stukje groter. Na de regenbuien zijn we langs de kustlijn naar ons huisje gewandeld. Een tippel van een kilometer of 10 langs de kustlijn. Een prima wandeling om wat van de stad te zien en indrukken op te doen. Een indrukken hebben we wel opgedaan hier. Zo zijn de inkomensverschillen hier heel groot. Er zijn gebieden waar huizen een paar miljoen kosten maar er zijn in dit gebiedook  700 sloppenwijken, vooral gelegen tegen berghellingen. Van al die sloppenwijken zijn er maar drie te bezoeken met een gids. Die ervaring hebben we vanwege tijdgebrek maar even niet gedaan. Wat we wel hebben gedaan. Vooral de highlights van Rio bezocht, zoals het Christusbeeld, kabelbanen naar uitzichtpunten, de highlights van de Olympische spelen en het carnaval, een mega botanische tuin bezocht en op een aantal lokaties heerlijk gegeten en gedronken. De Caprinja's hebben we al ontdekt. Daar gaan we ons de rest van de vakantie nog wel meer schuldig aan maken. Vanmorgen zijn we om 06:00 uur opgestaan omdat we zo het vliegtuig moeten pakken. En geloof het of niet.....De zon schijnt. Als ik zo uit het raam kijk bij de gate dan zie ik schitterende blauwe luchten. Voor nu gaan we Rio achter ons laten en op naar de watervallen. Volgens de app schijnt daar de zon en staat ons na 2 uurtjes vliegen 28 graden te wachten. We zijn benieuwd.

1. Riny:
    25 augustus 2017
    Op naar het mooie weer. En genieten kaplaarzen uit.gr
  2. An:
    26 augustus 2017
    Kaplaarzen uit en nu de slippers aan. Hier mooi weer. Ik lijk wel een landkaart. Ben helemaal lek gestoken