Beroofd

28 oktober 2013 - Duisburg, Duitsland

We zijn beroofd, beroofd van onze backpacks, in een moment van onachtzaamheid. In het overweldigende moment dat toch echt het 5 sterrenhotel is aangebroken staan we ons op de stoep voor het hotel te vergapen aan de grandeur van het hotel. Terwijl we elkaar met een grote grijns op het gezicht aankijken trekken 2 kleine pezige Aziatische mannetjes ogenschijnlijk moeiteloos de zware backpacks van onze rug, sjouwen die het hotel binnen en heten ons een warm welkom. Uiteraard heten de kleine Aziatische mannetjes bij dit hotel geen kleine Aziatische mannetjes, maar verdienen deze mannetjes de naam “conciërge”. Jacky (te onthouden als die van Chan) onze persoonlijke conciërge verstrekt ons zoveel informatie dat het ons duizelt. Wat blijft hangen is dat tijdens de rondleiding de backpacks al naar de kamers zijn gebracht, we weten waar de rooftop bar en het zwembad ligt en dat wij voor al onze vragen de Conciërge kunnen bellen.  Gehinderd door een gebrek aan buisnesskaartjes en nette kleding gaat netwerken in de rooftoplounge helaas :-)  niet op en besluiten we heerlijk te gaan eten, een wijntje te doen in de rooftopbar en ’s-avonds te genieten van onze balzaal.  Omdat we onszelf nu officieel tot de categorie jetsetters mochten rekenen voelden we ons natuurlijk te goed om de zware backpacks de volgende morgen naar beneden te dragen en hebben we een Jacky van de conciërge gebeld om onze bagage naar beneden te brengen. De energie die we ons hiermee hebben bespaard hebben we zondag besteed aan het shopwalha van  Kuala Lumpur. We hebben met forse korting een aantal mooie dingen op de kop kunnen tikken, zoals een nieuwe Rayban zonnebril voor Gerard en een mooie macrolens voor mijzelf.

De reis is teneinde. Het einde is in zicht. We bevinden ons nu bij Starbucks in Duisburg voor de hoge snelheidstrein naar Amsterdam.  Morgen gaan we weer werken. Het tempo lag hoog, we hebben weer veel gezien en dat mede door de 9 vluchten die we hebben gehad. We hebben leuke mensen ontmoet, heerlijke en vreselijke dingen gegeten, goed en slecht geslapen, mooie en weerzinwekkende momenten meegemaakt, maar vooral genoten. We gaan er weer een mooi fotoboek van maken. Wat de volgende reis gaat worden….. we weten het nog niet. Dat ligt er weer aan wat er op ons pad komt.

Veel liefs Antoinette en Gerard.

1. Lex:
    28 oktober 2013
    De aanhef deed mij schrikken. Het zou een fikse domper geweest zijn na zo'n enerverende reis. Welkom thuis!
  2. Riny:
    28 oktober 2013
    Zo weer fijn om te horen dat jullie weer thuis zijn, en dat buiten de roof toch alles goed is gegaan, gr ma..pa